Zła atmosfera w pracy

Aby praca była dla nas przyjemnością i żebyśmy do niej chętnie uczęszczali istnieje kilka ważnych aspektów. Nie tylko odpowiednie warunki zatrudnienia, godne wynagrodzenie i możliwość rozwoju zawodowego jest tu kluczowa. Jednym z równie ważnych czynników jest dobra atmosfera w pracy, zarówno pomiędzy pracownikami, jak i przełożonym.

Co wpływa na niemiłą atmosferę w pracy?

Gdy zostaje przyjęty do pracy nowy pracownik, wnosi on do biura nie tylko swoje kompetencję, które ułatwią mu wykonywanie obowiązków służbowych, ale i wyjątkową osobowość. Praca w zespole wymaga przestrzegania pewnych zasad, każdy pracownik powinien odnosić się do pozostałych z szacunkiem, być życzliwy i wyrozumiały.

W rzeczywistości, niestety tak nie jest. A zła atmosfera w pracy jest bardzo często spotykana. Co ma na nią wpływ? Między innymi:

  • nieprawidłowa organizacja pracy,
  • nadmierny stres,
  • faworyzowanie pracowników przez pracodawcę,
  • dyskryminacja pewnych pracowników przez pracodawcę,
  • plotkowanie pracowników,
  • przeciążenie pracą,
  • poczucie niestabilności zatrudnienia,
  • niewłaściwe zarządzanie zespołem,
  • brak odpowiedniej komunikacji pomiędzy pracodawcą, a pracownikami,
  • złe nastawienie pracowników.

Przeczytaj też: http://www.digitaldep.pl/zmiana-pracy-jakie-sa-najczestsze-przyczyny/

Jak poradzić sobie ze złą atmosferą w pracy?

Aby pozbyć się z pracy złej atmosfery, najpierw powinniśmy poznać jej przyczynę. To skąd się wzięła. Jeżeli zaobserwowaliśmy mobbing, niewłaściwe traktowanie któregoś z pracowników, lub łamania zasad, powinniśmy ten fakt jak najszybciej zgłosić przełożonemu. Szybka reakcja, daje możliwość szybkiego rozwiązania problemu. W takiej sytuacji, należy przede wszystkim zachować spokój i profesjonalizm. Jeżeli mamy taką możliwość postarajmy się udokumentować takie zachowania.

Wyżej został podany przykład, gdy to pracownik jest odpowiedzialny za złą atmosferę. A co jeżeli jest ona spowodowana przez firmę, a dokładnie przez nieodpowiednie zarządzanie personelem? Nieprawidłowy rozkład pracy nie musi być zawsze efektem złej woli. Warto poruszyć ten temat podczas rozmowy podsumowującej z przełożonym.

Źródło: https://www.glosujbezmeldunku.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here