Prowadzenie komunikacji w social mediach, pisanie artykułów na bloga czy zajmowanie się reklamą w Google Ads lub Facebook Ads – takie treści w ogłoszeniach o pracę są coraz bardziej popularne. Firmy oraz sklepy internetowe intensywnie poszukują osób, które potrafią budować społeczność wokół marki, promować ją oraz tworzyć skuteczne strategie marketingowe. Działalność w Internecie stała się niezwykle popularna. Z racji tego, że jest czasochłonna, to pracodawcy chętnie zatrudniają specjalistów ds. public relations bądź marketingu. Sprawdź, które kierunki studiów pomogą w przygotowaniu się na takie stanowisko!
Perfekcja w mowie i piśmie
Błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy nieprawidłowe wysławianie się np. w nagraniu wideo są niedopuszczalne w Internecie. Odbiorcy od razu wytykają pomyłki i zazwyczaj komentują je w negatywny sposób. Przed rozpoczęciem pracy w dziale marketingu internetowego warto dobrze zapoznać się z zasadami języka polskiego. Niezwykle użyteczne okażą się tu studia dziennikarskie. To właśnie tam studenci uczą się poprawnego pisania, gramatyki, różnych stylów wypowiedzi oraz oswajają się z kamerą czy mikrofonem. Warsztaty reporterskie pozwolą na szlifowanie umiejętności pisarskich. Wiedza o mediach zaznajomi z najnowszymi trendami i specyfiką pracy w zawodzie. Natomiast public relations i komunikacja społeczna pokaże jak poprawnie budować relacje z klientami i otoczeniem firmy.
Dziennikarstwo przyda się szczególnie tym, którzy chcą zajmować się pozycjonowaniem (SEO), copywritingiem, blogami lub działem e-commerce. Jednak treści publikowane w Internecie często związane są ze sprzedażą. Toteż marketing jest kolejnym kierunkiem, który należy rozważyć. Program tych studiów przewiduje zajęcia z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, badań marketingowych czy zarządzania zasobami ludzkimi. Po ich ukończeniu absolwent z łatwością zaplanuje strategię marketingową, poradzi sobie z prowadzeniem sprzedaży internetowej i analizą wyników. Oba wymienione wyżej kierunki studiów można znaleźć w ofercie Grupy Uczelni Vistula (więcej na stronie www.vistula.edu.pl). Wyróżnia się ona na tle innych uniwersytetów i uczelni tym, że kładzie nacisk na praktykę oraz zatrudnia wykwalifikowaną kadrę. Wykładowcy są ściśle powiązani ze specjalizacjami, przekazują najświeższe informacje i dzielą się doświadczeniem nabytym podczas budowania własnej kariery.
Praktyka czyni mistrza
Oprócz studiów, bardzo ważne jest poszerzanie wiedzy poprzez staże, praktyki w agencjach reklamowych czy redakcjach dziennikarskich. Zawód specjalisty ds. social mediów wymaga utrzymywania wysokiej efektywności przez cały czas. Liczą się tu rezultaty w postaci rosnącej liczby wyświetleń, ruchu na stronie czy ilości sprzedanego towaru. Słowo pisane bądź materiał wideo ma przyciągnąć odbiorców i pracować na zwiększenie świadomości marki. Dobrze zatem przed rozpoczęciem kariery wybrać takie kierunki studiów, które dadzą solidne podstawy i umożliwią znalezienie pracy w danej specjalizacji.