Nie trzeba być zawodowym pisarzem, by móc wydać książkę i zacząć w ten sposób zarabiać spore pieniądze. Rynek e-booków jest bardzo elastyczny i pozwala każdemu spróbować swoich sił w pisaniu i publikowaniu wartościowych treści. Chociaż napisanie książki od zera na pewno nie jest łatwe, warto pomyśleć o tym nie o jako przykrej konieczności oddzielającej nas od sukcesu. Proces tworzenia e-booka składa się z kilku etapów i jest bardzo rozwijający, chociażby z uwagi na konieczność odświeżenia wiedzy lub pozyskania jej przed rozpoczęciem prac.
To co najważniejsze – zarobki
Obserwując przeciętne ceny e-booków dostępnych w internecie można dojść do wniosku, że nie jest to bardzo dochodowy biznes – poszczególne pozycje kosztują kilka złotych, często są przeceniane lub nawet dołączane za darmo do innych produktów. Dlaczego więc można spotkać się z opiniami, że napisanie własnego dzieła lub kilku może przynieść znaczny zysk? To proste – działa to podobnie jak w przypadku literatury pięknej, czyli autor książki nie zarabia bezpośrednio. Jego zyski pochodzą z setek, tysięcy a nawet milionów sprzedanych egzemplarzy. W przypadku e-booków wybór tematu, jak również forma jego przedstawienia oraz sposób zaoferowania dzieła klientom odpowiadają za znaczną maksymalizację zarobków. Najczęściej warto podejmować współpracę ze specjalistycznymi księgarniami, nawiązywać korzystne znajomości, korzystać z portali umożliwiających promocję i reklamę.
Nie musisz nic płacić, żeby zacząć
Tak naprawdę każdy może wymyślić super temat i napisać e-booka, a później sprzedać go z odpowiednim zyskiem. Co ważne – całkowicie za darmo, praktycznie bez żadnego wkładu własnego.
Są dwie opcje:
– jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, masz odpowiednio wysokie wykształcenie, interesuje cię dana branża, możesz przekazać innym coś od siebie
– nie posiadasz specjalistycznej wiedzy, ale wiesz, jaki temat dobrze się sprzeda i możesz znaleźć informacje niezbędne do napisania wartościowego e-booka.
Istotne kwestie
– Nie zaczynaj pisać bez planu i researchu (analizy rynku, czyli wstępnego oszacowania, co może się sprzedać, a co nie). Czas, jaki spędzisz na tworzeniu e-booka nie powinien być czasem straconym.
– Podczas pisania korzystaj ze źródeł, po czym umieść wszystkie z nich w bibliografii na końcu książki. Nie zapominaj o przypisach. Wszelkie cytaty z innych utworów muszą być oznaczone, nie ma bowiem niczego gorszego, niż e-book zawierający plagiat.
– Wymyśl chwytliwy temat, a także taki, z którym sobie doskonale poradzisz. Dołóż starań, by przekazać czytelnikom coś wartościowego. W internecie jest mnóstwo treści, które na pierwszy rzut oka wyglądają ładnie, ale są setki razy powielane i osoba korzystająca z nich nie dowiaduje się niczego.
– Najlepiej sprzedają się e-booki dotyczące konkretnego zagadnienia i rozwijające je. Nie możesz pisać o czymś ogólnym, bo nie wyczerpiesz tematu w krótkiej formie, a mało kto sięgnie po dłuższą publikację nieznanego autora (musisz najpierw dać się poznać). Wybierz temat dotyczący czegoś, o czym możesz opowiedzieć dużo, ale zwięźle.