Sprawdzone pomysły na biznes – franczyza dla mamy

0
Sprawdzone pomysły na biznes – franczyza dla mamy

Skorzystanie z opcji franczyzy pozwala znacznie szybciej uzyskać dochód z prowadzonej działalności. Jest to doskonałe rozwiązanie dla obecnych i przyszłych matek, gdyż wiadomo, że dziecko znacznie zmienia dotychczasowy styl życia i wymaga zajmowania się nim praktycznie przez cały czas. Dzięki franczyzie masz możliwość podpięcia się pod działający już biznes, znaną markę i po prostu zarabiać, bez konieczności załatwiania wszystkiego od początku.

Franczyza i jej zalety

Niektórzy tłumaczą pojęcie franczyzy tak: jest to kupowanie pomysłu. Dzięki wykupieniu pomysłu możesz otrzymać pomoc przy rozwoju wybranego stanowiska pracy oraz oczywiście prawo do rozpoczęcia działalności pod szyldem znanej marki. Jest to połączenie zupełnie własnego biznesu z pracą pod „skrzydłami” potężniejszej jednostki. W wielu sytuacjach franczyza może okazać się naprawdę bardzo wygodna, zwłaszcza jeśli potrzebujesz stabilizacji i pewnego planu na przyszłość. Taki model doskonale się sprawdza, chociażby dlatego, ze jest to współpraca opłacalna dla obu stron. Jako franczyzobiorca możesz bez problemu korzystać z promocji i reklamy, o co martwi się twój partner, możesz liczyć na pomoc w każdej trudnej sytuacji. Jedyne co musisz, to godne reprezentowanie wybranej marki i poniesienie pewnych kosztów. Płacisz na początku oraz później każdego miesiąca opłaty regulaminowe na konto franczyzodawcy. Sprawdzone pomysły na biznes – franczyza dla mamyPoza tym, że pracujecie pod jedną nazwą, jesteście zupełnie samodzielnymi jednostkami. Wszystkie zależności wynikające z faktu współpracy są  zawsze sprecyzowane w umowie franczyzowej, którą oczywiście trzeba dokładnie przeczytać przed złożeniem podpisu i rozpoczęciem działalności.

Dlaczego franczyza nadaje się dla mamy?

Opcja skorzystania z franczyzy bardzo często wybierana jest przez kobiety, które niedawno zostały matkami. Dlaczego? Chodzi chyba o to, by skorzystać z gotowego pomysłu, nierzadko naprawdę bardzo dobrego, w zamian za niewielką opłatę. Daje to dużą pewność, że wkrótce pojawią się zyski, co jest często najbardziej istotne w związku z powiększeniem się rodziny. Szukanie własnych pomysłów na biznes nie jest aż tak pewne, różnie może się potoczyć, nierzadko nawet inwestycja poczyniona na rzecz takiego biznesu może nie wyjść i zakończyć się klęską budżetową. Franczyza pomija ten etap i pozwala spokojnie przejść do powiększania pewnych, stabilnych zysków.

Wybór odpowiedniej franczyzy

Najważniejsze w przypadku zdecydowania się na franczyzę jest wybranie naprawdę dobrego pomysłu. Trafienie na coś takiego gwarantuje motywację od samego początku, więc szybko pojawiają się duże zyski. I kolejna motywacja w ich postaci. Dzięki temu można przestać myśleć o pracy w jakiejkolwiek innej formie, wystarczy się tylko odpowiednio zaangażować. Pamiętaj jednak, żeby nie podejmować decyzji pochopnie, bo jest ona wiążąca, zresztą wstępne zaangażowanie w projekt, który nie przyniesie ci satysfakcji, nie jest właściwym ruchem. Znacznie lepiej jest z odpowiednim wyprzedzeniem przeanalizować wszystkie dostępne możliwości i wybrać to, co naprawdę cię pasjonuje.

Zawieszenie działalności w celu sprawowania opieki nad dzieckiem

0
Zawieszenie działalności w celu sprawowania opieki nad dzieckiem

Gdy pojawi się dziecko, możesz nie mieć czasu na wykonywanie obowiązków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Nie musisz jednak zamykać interesu ani szukać osób, którym będziesz mogła go przekazać. Możliwe jest jeszcze inne rozwiązanie – zawieszenie działalności. Dzięki temu zyskasz chwilową wolność, znacznie więcej czasu na zajęcie się dzieckiem, jak również kilka innych możliwości.

Co zmienia dziecko?

Możliwość zawieszenia działalności nie jest zarezerwowana wyłącznie dla matek. Można zawiesić firmę z różnych przyczyn, o ile nie są w niej zatrudnione inne osoby. Maksymalny okres takiego zawieszenia to 2 lata, jeśli nie dokona się w tym czasie odwieszenia – firma przestaje istnieć (jest wykreślana z rejestru). Zawieszenie działalności w celu sprawowania opieki nad dzieckiemTryb zawieszenia działalności związany z przyjściem na świat dziecka jest dość podobny pod względem zasad. Można zawiesić tylko działalność bez pracowników. Różnica pojawia się jednak w kwestii maksymalnego czasu zawieszenia i jest to 3 lub 6 lat. Czas 3 lat dotyczy pełnosprawnych dzieci, natomiast jeśli pojawi się jakakolwiek niepełnosprawność u dziecka udokumentowana orzeczeniem, może być wydłużony do lat 6.  Nie ma obowiązku zawieszania działalności jednorazowo. Maksymalny możliwy czas zawieszenia można podzielić na cztery krótsze okresy, w zależności od tego, jak będzie wygodniej.

Podczas zawieszenia kobieta posiada możliwość uzyskania odpowiednich ubezpieczeń społecznych.

Czy każda firma może zostać zawieszona?

Nie każda – zawieszone mogą być tylko działalności istniejące przynajmniej od 6 miesięcy, niezależnie od tego, czy zawieszenie dokonywane jest z powodu urodzenia się dziecka, czy też z dowolnego innego. Czasami właścicielka przedsiębiorstwa próbuje znaleźć lukę w zapisach prawnych i zawiesza działalność przed urodzeniem dziecka, wznawia ją, rodzi i próbuje po raz kolejny dokonać zawieszenia. Nie jest to możliwe, w tym przypadku również należy odczekać kolejne 6 miesięcy.

Załatwianie formalności

Pierwszym krokiem podczas załatwiania formalności powinno być zaktualizowanie wniosku CEIDG-1 i złożenie go do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Służy to udokumentowaniu chęci zawieszenia działalności i wskazaniu planowanej daty zakończenia tego etapu.  Ta data jest niezwykle istotna, bo jeśli wskażesz krótszą niż maksymalny możliwy okres zawieszenia (24 miesiące) i później ten okres przekroczysz, firma zostanie wykreślona z CEIDG. Dlatego warto dokładnie ten termin przemyśleć.

Kwestie ubezpieczeniowe

Okres zawieszenia jest bardzo specyficzny i różni się od normalnego trybu działania firmy. Nie będziesz w tym okresie opłacać składek do ZUS-u. Możesz jednak uzyskać ubezpieczenie emerytalne i rentowe finansowane przez budżet państwa. Niezbędne będzie w takim razie złożenie stosownego oświadczenia do ZUS-u z deklaracją, że chcesz uzyskać ubezpieczenia i umotywować to faktem przyjścia na świat dziecka oraz zawieszeniem działalności. Takie oświadczenie wyposaża się w dokumenty dotyczące dziecka (akt urodzenia).

Techniki sprzedaży – które są skuteczne?

0
Techniki sprzedaży – które są skuteczne?

Sprzedajesz cokolwiek w sposób stacjonarny lub przez internet? Na pewno nie raz to robiłeś, chociażby dzięki popularnym serwisom typu Allegro. Z drugiej strony – najprawdopodobniej masz też doświadczenia z osobami, które chciały ci coś sprzedać czy to podczas przypadkowego spotkania, czy w rozmowie telefonicznej. W jednym i w drugim przypadku możliwe do zastosowania były pewne techniki sprzedaży, być może nawet niektóre zastosowano.

Popularne techniki sprzedażowe zaczerpnięte zostały z życia

Źródłem powstania części takich technik jest życie – używano ich jeszcze przed stworzeniem nazwy, jaka je teraz określa. Chodzi na przykład o chęć jak najlepszego zaprezentowania siebie podczas ważnego spotkania z kimś bliskim. Specjaliści od sprzedaży dzięki wnikliwym obserwacjom społeczeństwa i typowych zachowań opracowali wiele różnych metod, które mają służyć łatwiejszemu przekonywaniu potencjalnego klienta do zakupu danego produktu. Przeciętna osoba może uznać techniki sprzedażowe za ofensywne czy nawet irytujące. Jeśli jednak wiążesz swoją przyszłość właśnie ze sprzedażą i chcesz robić to skutecznie, musisz poznać szereg sposobów i najprawdopodobniej korzystać z choćby niektórych dla dobra swojej działalności. Możesz przecież robić to z wyczuciem tak, by nie stracić klienta z powodu swojej nachalności, ale go pozyskać.

Jak należy się zachowywać, sprzedając coś:

Podczas kontaktu z klientem rób wszystko, żeby zaciekawić go i wywołać pozytywne emocje. Przede wszystkim:

– sprawiaj wrażenie osoby zaangażowanej, szczerze zainteresowanej rozmową, pracownika „z pasją”Techniki sprzedaży – które są skuteczne?

– słuchaj klienta – jako sprzedawca musisz sporo mówić, ale dzięki samemu mówieniu nie uzyskasz niezbędnej wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach klienta

– wyrażaj się pozytywnie o produkcie jaki sprzedajesz, połącz jego zalety z potrzebami klienta

– nie przesadzaj – gdy klient nie jest zainteresowany, odpuść w porę, zamiast tracić to, co udało ci się zbudować. Może w przyszłości będzie lepsza okazja, by coś sprzedać

– unikaj polegania na gotowcach – jako sprzedawca na pewno znasz różne przydatne zwroty i zasady prowadzenia rozmowy. Nie stosuj ich zawsze i bezwzględnie, bo możesz stracić wiarygodność oraz zaufanie klienta.

Najlepsze techniki sprzedażowe

Poniżej przedstawiamy kilka technik sprzedażowych, które mogą ci się przydać:

technika niskiej piłki – to sposób na przestawienie najpierw pozytywów produktu, dzięki czemu zdobywa się zainteresowanie klienta. Kiedy już będzie zdecydowany na zakup, można wprowadzić negatywne kwestie, na przykład istnienie dodatkowych opłat. W tym momencie jest to już jednak mało istotne.

technika „ale” – dość szczera metoda, ale zbudowana na grze kontrastów, przez co klient uzyskuje wrażenie równowagi, rzetelnej wiedzy o produkcie. Gdy przedstawiasz ofertę, wyliczaj cechy produktu parami, np. dana rzecz jest bardzo droga, ale praktycznie bezawaryjna. Zaczynaj od wady. Ludzie zapamiętują głównie koniec wypowiedzi.

technika „drzwiami w twarz” – pierwsza oferta przedstawiana klientowi powinna być jak najdroższa. Gdy osoba odmówi, miej w zanadrzu inną ofertę albo jakieś dodatkowe opcje, niwelujące szok związany z ceną. To, że ustąpisz od swojej wstępnej wizji, przekona klienta, że on również powinien wykonać podobny krok (najprawdopodobniej zdecyduje się na produkt).

ZOBACZ TEŻ