W obliczu już istniejącej i ciągle rozwijającej się mody na zdrowy tryb życia coraz więcej osób interesuje się np. ciekawymi formami aktywności fizycznej. Najlepiej, jeśli udaje się połączyć w jedno dobrą zabawę, korzyść dla organizmu oraz modny pomysł. Z tego wszystkiego wychodzi oczywiście… zumba.
Czego potrzebujesz?
Żeby zacząć rozkręcać biznes pod znakiem zumby, potrzebujesz sporo spontaniczności, radości z życia, wyczucia rytmu. To jednak dopiero początek. Dzięki obecności powyższych cech na pewno zdecydujesz się na pozyskanie dokumentu, który pozwoli ci rozpocząć legalną działalność jako trener zumby. Niezbędny certyfikat można uzyskać dość łatwo i w sumie niedrogo, trzeba bowiem wykupić udział w szkoleniu kosztującym około 1400 zł. Zakończenie szkolenia gwarantuje wręczenie stosownego certyfikatu. Początek bywa dość trudny, zwłaszcza wyrobienie marki, gotowej przyciągnąć klientów. Dlatego też warto zainteresować się franczyzą. Jest już konkretna sieć, do której możesz się przyłączyć. Nosi nazwę Zumba Instructor Network. Wszystkie osoby zainteresowane pracą w ten sposób zyskają silne wsparcie w postaci rabatu na ubrania, pakietu reklam, odpowiedniej muzyki już wyposażonej w licencję itd. Jest to wystarczający zestaw korzyści, żeby zacząć pracować jako trener zumby.
Obowiązki początkującego trenera
Gdy już zaczniesz, pamiętaj o stałym rozwijaniu się. Wstępne szkolenie na pewno nie zapewni ci odpowiedniej wiedzy, by przez dłuższy czas zaspokajać rosnące wymogi klientów. Niezbędne będą kolejne kursy, ale to już będzie inwestycja w siebie, a nie zbędny przymus. Inwestycje nie kończą się jednak na samych szkoleniach. Trzeba znaleźć lokal idealny do prowadzenia lekcji zumby. Na początek wystarczy duża sala, z ewentualnym zapleczem ułatwiającym np. przebieranie się. Jeśli zakup lokalu z zapleczem przekracza twoje możliwości finansowe, dobrym pomysłem będzie wynajem. Odpowiednich rozmiarów salę można znaleźć w budynkach takich jak szkoła, hala sportowa, ewentualnie remiza (w zależności od tego, co oferuje dana miejscowość). Za jednorazowy wynajem zapłacisz niezbyt dużo, koszty zaczynają się od symbolicznych 30 zł, do max 150zł za sporą salę w dużym mieście. Przy regularnych, częstych lekcjach można oczekiwać zniżki bądź przemyśleć zmianę wynajmu na inny model.
Czy łatwo znaleźć klientów?
Tak – odpowiedź jest dość jednoznaczna, bo obecna moda na zumbę nakazuje myśleć bardzo pozytywnie o takim biznesie. Klienci (a właściwie częściej klientki, bo zumba to typowo damski sport) chętnie skorzystają z nowo otwartego miejsca, licząc na przykład na uczestnictwo w programie lojalnościowym. Oczywiście warto je wdrożyć, bo tego typu rozwiązania, np. jakieś karty stałego klienta, obniżki tygodniowe, inne korzyści związane z promocją lokalu pozwolą pozyskać więcej osób od samego początku. Do tego dochodzą już typowe zalety samej zumby, czyli rzeźbienie ciała, uzyskiwanie modnej sylwetki „fit”, spalanie zbędnych kalorii, uczenie się eleganckich ruchów i wdrażanie dobrych nawyków do swojego życia.